مرزه | مرجع گیاهان دارویی معجزه گر
96 روز پیش
بازدید 133 بدون دیدگاه

چهار غذا و گیاه دارویی برای درمان آلرژی فصل و تقویت سیستم ایمنی بدن

آبریزش بینی ، قرمزی خارش چشم و عطسه مداوم علائم خوبی برای مقابله با آن نیست. ما زمستان را در آرزوی بازگشت ماه های گرم و آفتاب سپری می کنیم ، اما با این وجود آلرژی و تب برای بسیاری از ما به وجود می آید.در حال حاضر تنها داروهای درمانی شما ممکن است قرص های ضد هیستامین ، اسپری های بینی یا اصولاً عدم خروج از خانه باشد ، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد ، اما آیا می دانید برخی از غذاها می توانند علائم شما را کاهش دهند و انعطاف پذیری بدن شما را نسبت به محیط بهبود دهند؟

سیستم ایمنی بدن ما ، که مسئول آلرژی و التهاب است ، عمدتا در روده ما قرار دارد! تریلیون باکتری موجود در روده به ما کمک می کند تا غذا را جذب کنیم ، مواد مغذی ایجاد کنیم و از ما در برابر “مهاجمان” محافظت کنیم. وقتی باکتری های روده از لرزش خارج می شوند ، چه به دلیل استرس ، استفاده از آنتی بیوتیک یا قند بیش از حد ، احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند آلرژی ، تب یونجه ، سینوزیت ، اگزما و عفونت های مکرر وجود دارد. این اتفاق می افتد هنگامی که سلول های ایمنی خاص شناخته شده به عنوان ماست سل ، در پاسخ به آسیب و در واکنش های آلرژیک و التهابی ، مواد شیمیایی مانند هیستامین را آزاد می کنند.ما همچنین برای عملکرد بهینه سیستم ایمنی بدن خود به مواد مغذی خاصی از جمله ویتامین A ، D ، C ، E ، سلنیوم و روی نیاز داریم. این مواد مغذی را می توانید با مصرف طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی ، از جمله غذاهایی که در زیر به اشتراک می گذارم ، دریافت کنید که غذاهایی هستند که خاصیت ضد هیستامین اثبات شده ای نیز دارند.در سایت مرزه خواص انواع گیاهان دارویی ارائه شده  است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

1.آلوئه ورا

ممکن است به منظور تسکین سوختگی و درمان خارش ، از آلوئه ورا به صورت موضعی استفاده کرده باشید ، اما گوشت و آب میوه داخلی را می توان به صورت داخلی مصرف کرد ، تا تأثیر مشابهی در داخل بدن داشته باشد! قرمزی ، تورم ، خارش و گرما از علائم التهاب است و آلوئه ورا به دلیل خاصیت خنک کنندگی و تسکین بخشی آن ، اثر ضد التهابی شدیدی دارد. همانطور که قبلاً اشاره شد ، عدم تعادل روده می تواند سیستم ایمنی بدن ما را به بیراهه بیندازد و شناخته شده است که آلوئه ورا در بهبود علائم گوارشی مانند یبوست ، ریفلاکس ، سوزش معده و زخم معده بسیار مفید است. برخی از آنزیم های موجود در آلوئه نیز می توانند به ما کمک کنند تا مواد غذایی خود را به طور موثرتری تجزیه کنیم. جذب مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد ایمنی مناسب را افزایش می دهیم.

سعی کنید آب یا پودر آلوئه ورا مخلوط شده با آب را صبح اول صبح ، قبل از صبحانه مصرف کنید تا به سیستم گوارشی کمک کرده و از سیستم ایمنی بدن برای روز آینده پشتیبانی کند.

2.سیب

کوئرستین ، موجود در پوست سیب ، یک آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش ترشح هیستامین کمک می کند و می تواند از ایجاد آلرژی جلوگیری کند. آنتی اکسیدان ها با مهار رادیکال های آزاد در بدن و ترمیم آسیب های سلولی کار می کنند. پوست سیب که مغذی ترین قسمت است حاوی پلی فنول است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. التهاب عامل اصلی همه بیماری های مزمن است ، نه فقط آلرژی ، بنابراین برای محافظت از بدن ما باید مواد غذایی ضد التهاب و غنی از مواد مغذی را افزایش دهیم. سیب همچنین منبع خوبی از ویتامین C است که برای عملکرد ایمنی بدن و کاهش سطح هیستامین در خون لازم است.

سعی کنید برای یک میان وعده مغذی و سریع در محل کار ، یک سیب کوچک همراه با یک مشت آجیل یا دانه مصرف کنید.

3.گزنه

برگ گزنه دارای ترکیبات فعال بیولوژیکی است که به کاهش التهاب کمک می کند. آنها همچنین می توانند گیرنده های هیستامین را مسدود کنند ، این همان نحوه عملکرد داروهای ضد هیستامین رایج است ، اما بدون خطر عوارض جانبی منفی. غیر از این که برای آلرژی استفاده می شود ، گزنه معمولاً برای التهاب و احتباس آب استفاده می شود زیرا دارای خواص ادرار آور ملایم است. برگ های گیاه (که می تواند باعث ایجاد نیش های ناخوشایند شود) در واقع حاوی هیستامین است ، که ممکن است در درمان آلرژی ضد محصول به نظر برسد ، اما اگر یک بار چای مخلوط شود و یا به آن تبدیل شود ، نتیجه عکس دارد.

هر روز یک لیوان چای گزنه یا سوپ گزنه خانگی امتحان کنید و در صورت بهبود علائم آلرژی متوجه آن شوید!

3.پیاز قرمز

اگرچه انواع سفید و زرد حاوی خواص ضد هیستامین هستند ، پیاز قرمز حاوی مقادیر بسیار بیشتری همراه با افزایش اضافی آنتی اکسیدان ها است. آنها همچنین غنی از ترکیب ضد هیستامین ، کوئرستین هستند که به تثبیت ماست سل ها کمک می کند و سطح هیستامین را در خون کاهش می دهد. پیاز یکی از بسته بندی شده ترین پلی فنول های غذایی است که می توانید بخورید. یک مطالعه نشان داد که پیاز قرمز بالاترین غلظت فلاونوئیدها را در لایه های خارجی خود دارد ، بنابراین مطمئن شوید که فقط پوست بسیار بیرونی آن را پوست بگیرید.

مقداری پیاز قرمز تفت دهید و به وعده های عصرانه اضافه کنید یا پیاز خام خرد شده را به سالاد اضافه کنید.

بنابراین آن را امتحان کنید! اگر شما یا کسی که می دانید با آلرژی های فصلی سر و کار دارید ، شروع به افزایش مصرف این غذاها کرده و علائم خود را کنترل کنید. کاهش مصرف لبنیات ، قندهای تصفیه شده و کنترل سطح استرس ممکن است پشتیبانی بیشتری ایجاد کند ، زیرا این موارد می توانند التهاب و ترشح هیستامین توسط سلول های ایمنی را تشدید کنند.

منابع

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2763764/

https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1475-2891-3-5

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ptr.2763

https://www.greenpharmacy.info/index.php/ijgp/article/download/612/521

https://www.mycologyresearch.com/articles/view/28

http://ispub.com/IJPHARM/7/1/6038

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *